Društvo likovnikov Logatec  je v septembru, ob občinskem prazniku, organiziralo 5. Ex tempore. Prijavilo se je 22 likovnih ustvarjalcev iz raznih koncev Notranjske in Primorske. Ustvarjali so v različnih tehnikah  in materialih in s svojo likovno domišljijo ponazorili jesen, letni čas poln barvitosti, bogastva poljščin in sadja ter nenazadnje tudi ljudskih običajev.
Komisija v sestavi Anamarije Stibilj Šajn (predsednice), Predraga Silvašija (člana) in Nevenke Malavašič (članice) je imela kar težko nalogo, saj je morala  izbrati šest ustvarjalcev, katerim so sponzorji in donatorji ter Društvo likovnikov Logatec namenili nagrade.

Pri tem  velja omeniti tudi zahvalo posameznikom, podjetjem in ustanovam, ki so prispevali nagrade, in sicer gre zahvala Občini Logatec, Albatrosu – Mariji Pivk s.p., dr. Gorkiću d.o.o., Kmetijsko gozdarski zadrugi Logatec in Društvu likovnikov Logatec. 

NevMa

Podeljene nagrade za likovna dela je predsednica komisije Anamarija Stibilj Šajn obrazložila z naslednjimi utemeljitvami:

ŠESTA NAGRADA  EX TEMPORE 2009 – Tatjana Verbič
Lipov list oblikovno jasen in čist nastopa v svoji makro pojavnosti, hkrati pa postane nosilec vsebine – treh drevesnih listov. S tem je vzpostavljen zanimiv dialog med celoto in detajlom. Hkrati pa je vzpostavljena tudi komunikacija med gladko obdelano površino in strukturalno naglašenim ozadjem. Oblikovno čista rešitev svojo dodatno vsebinsko izraznost pridobi v lepoti in slikovitosti kamna iz kamnoloma Lesno Brdo. Krhki in minljivi delček narave je ujet v trdoto kamna, v kateri se spremeni v trajno podobo.

PETA NAGRADA EX TEMPORE 2009 –  Gregor Maver
Na sliki z naslovom »Carpo« je dominantna vloga namenjena figuri. Avtor jo zabeleži s tekočo in jasno obrisno linijo. Figura učinkuje heroično, o čemer pričajo listi vinske trte, s katerimi je ozaljšana. Ob figurativnem ubesedovanju zgodbe pa nastopajo še številne likovne domislice, ki se preko slikarstva širijo na področje grafičnih rešitev in kolažnih aplikacij. Uporaba zlatih kontur in meglic je prefinjena, celoti pa daje še slovesnejši prizvok.

ČETRTA NAGRADA EX TEMPORE 2009 – Janez Ovsec 
Motiv, ki ga lahko prostorsko umestimo na področje Kalc, ima prepoznavnost in dokumentarno vrednost. Avtor v prvi plan postavi bogato in tipično domačijo. Njenim arhitekturnim danostim dosledno sledi, hkrati pa jih ne prikrajša za mehkobo akvarelnih učinkov. Avtor arhitekturo dobesedno rešuje pred propadom in jo kot spomin pušča zanamcem. Iz arhitekturnega »spomenika« pa prehaja na širši krajinski pejsaž.

TRETJA NAGRADA EX TEMPORE 2009 – Tončka Madon
Klasični krajinski izsek je popeljan v kompozicijsko ravnovesje. Prepričljivo utripa v jesenski atmosferi. Barve so vzete iz naravne palete in razkrivajo vse bogastvo jesenskega kolorita. Sugestivne in ilustrativne so. Dinamično se v toploto barv naseljujejo hladne barvne vrednosti. Barva se ponekod vpija v papirnato podlago, drugje se razleze po njej – tako se menjuje dvoje iluzivnih razsežnosti: ploskovitost in globina.

DRUGA NAGRADA  EX TEMPORE 2009-  Matej Pečenik 
Drzna likovna zgodba, iz katere veje energija barv in poteznosti. Slika je na trenutke polna kontrastov in napetosti, ki jih avtor v ustvarjalnem procesu sinhronizira. Kontrastiranja mehča tudi slikarjeva dobesedno prirojena potezna igrivost. Iz njene sproščenosti pa izvirajo tudi številne izvedbene naključnosti. Iz navidezno abstraktnega konglomerata se izvijajo posamezni pripovedni elementi, vzeti iz konkretne stvarnosti. Kolorit pa nas popelje v »še vedno trajajoče poletje«.

PRVA NAGRADA  EX TEMPORE 2009 – Mitja Milavec
Avtor dokazuje, kako lahko na realističnih temeljih zraste domiselna in avtorsko prepričljiva likovna interpretacija, nekakšen nadrealistični, imaginaren pogled v stvarnost. Veristično dosleden, minuciozno stkan likovni zapis neštetih suverenih, drobnih potez se spreminja v dovršeno likovno predstavo. V njej avtor ne najde le prostorske  iluzije, ampak tretji dimenziji pridružuje še četrto – to je čas. S kompozicijsko rešitvijo slike v sliki oz. v hkratnost dogajanja ujeti različni atmosferski utripi dneva pred gledalcem odvijejo film nekega jesenskega dne v izbranem krajinskem izseku. Preko različnih barvnih vrednosti in svetlobnih stanj jih lahko gledalec doživi v vsej pohvalnosti.